امروزه اهمیت نظام آموزشی که متناسب با نیازهای فرد و جامعه باشد ، بیش از همه احساس می شود. زیرا دنیایی که با شبکه های اطلاعاتی به هم پیوند خورده است متقاضی نیروی کاری است که بفهمد چگونه از فناوری به عنوان ابزار ی برای افزایش بهره ور ی و خلاقیت استفاده کند . فناوری ها ی نو اطلاعاتی و ارتباطی کلیه جنبه ها ی یادگیری و آموزش و بویژه چهره آموزش های سنتی را درکلیه سطوح آن از کودکستان تا دانشگاه دگرگون ساخته است . به طور یکه می توان ادعا کرد رشد و شکوفایی علمی هر کشور در گرو استفاده بهینه و موثر از فناوری ها در امر آموزش آن کشور می باشد . درمقاله حاضر ابتدا به بررسی ادبیات موضوع پرداخته و با اتکا به نتایج حاصله از این تحقیقات به تفاوتهایی از جمله تفاوت موقعیتهای ماهیتی در انجام تحقیقات، تفاوت در نحوه استفاده از مدلهای جانبی دیگر و شباهتهایی از جمله استفاده از مدلهای مشابه، نتایج مشابه در مورد وضعیت ماهیت سازمانی، استفاده از متغیرهای ورودی و خروجی مشابه اشاره شده است و پس از این بررسیها به توضیح و تفسیر هر یک از این تفاوتها و شباهتها پرداخته و در پایان با استفاده از این نتایج به ارائه پیشنهادات کاربردی و مدیریتی از جمله بررسی ارزیابی عملکرد نظامهای آموزشی و دانشگاهها به تفکیک- بررسی ارزیابی عملکرد دانشگاهها و بررسی تحقیقات و استفاده از نتایج تحقیقات مشابه انجام شده در سازمانهای خارجی و بومی سازی آنها برای موسسات داخلی برای کاهش هزینه های تحقیقاتی پرداخته شد.
کلید واژگان :سیستم، هوشمند، یاددهی، یادگیری، تکنولوژی، اطلاعات، ارتباطات
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک