هدف : بررسی تطبیقی رابطه مدیریت دانش و مولفه هاي آن بر كارآفريني سازمان. روش: این مقاله در دو بخش سازماندهی شده است. در بخش نخست محققين سعي نمودند، تحقيقات تجربی و موردكاوي هاي بررسي شده در پنج سال اخير در زمینه بررسی رابطه مدیریت دانش و كارآفريني سازماني را شناسایی و بیان نمايند. در بخش دوم به مقایسه تطبیقی- تجربی پژوهشهای صورت گرفته پرداخته، شباهتها حاصل از این مقایسه بصورت مختصر و مفيد بیان شده، تا جمع بندی نتایج به سهولت میسر گردد. در پایان نیز با توجه به مستندات ارائه شده در متن مقاله، مواردی به عنوان پیشنهادات به منظور انجام تحقيقات آتی در ارتباط با موضوع مقاله حاضر ارائه گردیده است. یافتهها: با توجه به تحقيقات انجام شده در زمینه كارآفريني سازماني و مديريت دانش، اهميت و تاثير متقابل اين دو موضوع، در این مقاله به شباهت هاي بین آن ها نظير فرهنگ كارآفريني و كارآفريني سازماني، اشتراك و تسهيم دانش و بهبود خلاقيت و نوآوري در سازمان، حفظ و ذخيره سازي دانش و بهبود كارآفريني در سازمان، يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده و رابطه آن با كارآفريني، گردآوري دانش و كارآفريني سازماني پرداخته شده است. مديريت دانش به عنوان يك ابزار استراتژيك و كارآمد در اختيار سازمان هاي موفق قرار گرفته تا با بهره گيري از مزاياي آن در راستاي اهداف بلند مدت خود قدم هاي استوار برداشته و با تبديل به يك سازمان كارآفرين سهم بيشتري از بازار پرچالش امروزي قرن 21، را نصيب خود نمايند.
کلید واژگان :تطبیقی، سازمان، مدیریت دانش، كارآفريني سازماني
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک