چکیده :

امروزه كارآفريني را بعنوان موتور رشد و توسعه سازمانها و جوامع مي شناسند. همچنين از آن بعنوان سمبل و نماد تلاش و موفيي درامور تجاري ياد مي كنند؛ زيرا ميتواند باعث رشد و توسعه اقتصادي گردد و با آن ارتباطي تنگاتنگ دارد. رقاب پذيري يك سازمان بهميزان مزي هاي رقابتي او نسب به سازمانهاي رقيب اشاره دارد، در واقع رقاب پذير كردن يك سازمان به مفهوم توسعه مزيتهايرقابتي او نسب به سازمانهاي رقيب، بويژه در بازار منطيه و بين المللي اس . در مياله حاضر ضمن مرور ادبيات موضوعي مربوط به كارآفريني، رقاب پذيري و سازمانهاي دانش بنيان، پس از بررسي نتايج تحيييات تجربي، به استخراج پنج مورد از شباهتهاي بين آنهاشامل: نيش جو و فرهنگ سازماني در سازمانهاي دانش بنيان، نيش برنامه ريزي و مديري استراتژيك در سازمانهاي دانش بنيان،نيش آموزش مهارتهاي كارآفريني در سازمانهاي دانش بنيان، نيش مديري دانش در سازمانهاي دانش بنيان و نيش بازاريابي نوآورانه در سازمانهاي دانش بنيان پرداخته شد. در پايان نتيجه گيري شده اس كه كارآفريني و رقاب پذيري بعنوان كليد توسعه چرخه هاي توسعه در سازمانهاي دانش بنيان مي باشد و به رشد و توسعه سازمانهاي دانش بنيان كمك زيادي مي كند.

کلید واژگان :

كارآفريني، رقابت پذيري، توسعه، سازمان هاي دانش بنيان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک