چکیده :

هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی جهت تبیین نقش واسطه‌ای بهبود عملکرد پروژها در رابطه میان رهبری دانش و عملکرد سازمان، در شهرداری یزد می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را پرسنل مشغول در ‌پروژ‌های عمرانی شهرداری یزد شامل 4۱0 نفر تشکیل می‌دهند. تعداد افراد نمونه آماری بر مبنای جدول مورگان 200 نفر تعیین، و از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شده است. به‌منظور آزمون فرضیه‌های پژوهش از نرم‌افزار AMOS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، رابطه بین رهبری دانش و بهبود عملکرد پروژه‌ها نسبت به دیگر روابط از شدت بیشتری برخوردار است، به‌‌گونه‌ای که یک واحد تغییر در رهبری دانش، تغییری به میزان ۵۷۵/0 در بهبود عملکرد پروژه‌ها ایجاد می‌کند. همچنین نتایج حاکی از آن بود که شدت رابطه بین بهبود عملکرد پروژه‌ها و عملکرد سازمان برابر با ۲۵۷/0 می‌باشد. در پایان نتایج نشان داد که رابطه بین رهبری دانش و عملکرد سازمان دارای اثر مستقیم و غیر مستقیم به ترتیب برابر با ۳۰۷/0 و 1۴۸/0 می‌باشد. بنابر نتایج به دست آمده، تمامی فرضیه‌های پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند.

کلید واژگان :

دانش و مدیریت دانش، رهبری دانش، بهبود عملکرد پروژه‌ها، عملکرد سازمان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک