چکیده :

هدف از این پژوهش برسی رفتارهای پرخاشگرایانه و ضد اجتماعی دانش آموزان و روش های حل و اصلاح آنها ، توسط معلمان می باشد.ما در این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه ای ابتدا به معرفی رفتارهای پرخاشگرایانه و ضد اجتماعی دانش آموزان پرداخته ایم، که این عوامل بر اثر مواردی چون تماشای افراطی و بیش از حد برخی دانش آموزان به خشونت های تلویزیونی و یا جایگاه اجتماعی – اقتصادی والدین دانش آموزان و یا بر اثر آموزش ندادن مهارتهای اجتماعی به دانش آموزان توسط خانواده ها، یا کم کاست والدین در اداره صحیح مشروط کودک ، نقص در وسیله کنترل انفعال خشم به وسیله کودکان و نوجوانان ایجاد شود.اگر این رفتارها در دانش آموزان توسط معلم و یا والدین اصلاح نشود ، در بزرگسالی احتمال رخداد شخصیت ضد اجتماعی (پرخاشگرد ، قتل ، تخریب ، هتک حرمت ،اختلال رفتاری ) افزایش می یابد. در ادامه به انواع روشهای اصلاح و تغییر رفتار در دانش آموزان آورده شده است.نظریات روانشناسان بزرگ(پاولوف ، واتسون ، ثرندایک ، اسکینر ،بندورا ، بک) را مطرح کرده ایم. معلمان و والدین دانش آموزان می توانند با توجه به روشهای اصلاح وتغییر رفتار روانشناسان ذکر شده سعی در بهبود و اصلاح رفتار دانش اموزان داشته باشند.

کلید واژگان :

رفتار دانش آموزان ، اصلاح و تغییر رفتار، معلمان، والدین.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک