چکیده :

توسعه و پیشرفت تولید، خدمات و نیروی کار در دهه‌های اخیر اغلب به عنوان انقلاب خدمات توصیف می‌شود که همانند انقلاب صنعتی و انقلاب کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار ‌است. امروزه جامعه‌ی دانشی و اقتصاد مبتنی بر دانش فرا ‌رسیده و دانش به عنوان دارایی کلیدی هر سازمانی مطرح است. نگرش سنتی به نوآوری از تأکید بر دارایی‌های فیزیکی و ملموس به فرآیندهای جذب، همانندسازی و تسهیم دانش برای ایجاد نوآوری در دانش مبدل شده است. در چنین شرایطی دانش به عامل کلیدی ارتقای عملکرد سازمانی تبدیل گردیده است. بسیاری از سازمان‌ها در آینده‌ای نزدیک از دانش به عنوان نقطه قوت رقابتی خود در مقابل دیگر سازمان‌ها یاد می‌کنند که منبعی ارزشمند برای توانمند ساختن آن‌ها در جهت نوآوری و رقابت است. این موضوع برای بخش خدمات و خصوصاً خدمات حرفه‌ای، اصلی اساسی می‌باشد. امروزه دانش مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در خروجی عرصه خدمات پزشکی به شمار می‌آید. بخش بهداشت و درمان حرفه‌ای، به دلیل ارتباط با سلامت جامعه، نیازمند استفاده از روش‌های تحقیقی مناسب به‌منظور شناخت عوامل سلامتی و استفاده از رویکرد همکاری در جهت شناخت و حل مشکلات پیش روی آن است. کمک به واحد‌های خدمات پزشکی در جهت تبدیل منابع عظیم داده‌های خود به اطلاعات و دانش مناسب و کارآمد، از بین بردن موانع موجود در دستیابی به دانش مفید و پیاده‌سازی مدیریت دانش به عنوان ابزاری قدرتمند در ارائه‌ی خدمات بهتر و در مجموع ارزیابی نقاط ضعف و قوت چرخه‌ی مدیریت دانش از اهداف اساسی این مطالعه می‌باشد.

کلید واژگان :

دانش، مدیریت دانش، عرصه خدمات، خدمات پزشکی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک