![](articletype/uhio.jpg)
Learning L2 Idioms through Visual Mnemonics 1399/08/27 13:00:37
نویسندگان : Maryam Ahmadi Abbas Ali Zarei Rajab Esfandiariزبان : انگلیسی سال انتشار : 2020 محل پذیرش : Journal of English language Teaching and Learning
![](articletype/uhio.jpg)
A pragmatic Analysis of Personal Metadiscourse and PolitenessPrinciple across Genres 1399/03/20 12:30:04
نویسندگان : امید علاف اکبری رجب اسفندیاری عباسعلی زارعیزبان : انگلیسی سال انتشار : 2020 محل پذیرش : Journal of English language Teaching and Learning
![](articletype/uhio.jpg)
On the Relationship between Metacognitive Reading Strategies, Reading Self-Efficacy, and L2 Reading Comprehension 1397/11/01 10:57:09
نویسندگان : Abbas Ali Zareiزبان : انگلیسی سال انتشار : 2018 محل پذیرش : Journal of English Language teaching and Learning
![](articletype/ch.jpg)
Political Terms in Persian 1396/05/15 16:49:43
نویسندگان : Bahram Navazeniزبان : انگلیسی سال انتشار : 2016 محل پذیرش : 6th International Research Conference on Education, English Language Teaching, English Language and Literature in English (IRCEE
![](articletype/KJV.jpg)
Self-Regulated Learning Strategies as Predictors of Reading Comprehension 1396/02/10 09:53:59
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Rajab Esfandiari Azam Akbariزبان : انگلیسی سال انتشار : 2016 محل پذیرش : English Language Teaching
![](articletype/ch.jpg)
The Efficiency of Frame Semantics and Categorization in Vocabulary Teaching 1395/10/30 18:46:09
نویسندگان : حسین افراسیابیان زهرا منتظریزبان : انگلیسی سال انتشار : 1394 محل پذیرش : The 13th International TELLSI Conference: New Trends & Criticisms in English Language Teaching & Literature
![](articletype/KJV.jpg)
On the Relationship between EFL Learners' Socio-Economic Status and their Attitudes toward Oral Corrective Feedback: A Mixed-Method Study 1395/10/28 12:17:48
نویسندگان : Puyan Taheri Mobin Khanlarzadehزبان : انگلیسی سال انتشار : 2015 محل پذیرش : English Language Teaching
![](articletype/KJV.jpg)
On the Incidental Learning of Abstract and Concrete Vocabulary Items in L1 Gloss and L2 Gloss 1395/10/28 12:14:55
نویسندگان : Puyan Taheri Mahsa Hedayat Zadeزبان : انگلیسی سال انتشار : 2014 محل پذیرش : English Language Teaching
![](articletype/KJV.jpg)
Examining the Role of Dynamic Assessment in the Development and Assessment of Listening Comprehension 1395/10/28 12:06:53
نویسندگان : Sayyed Mohammad Alavi Puyan Taheriزبان : انگلیسی سال انتشار : 2014 محل پذیرش : English Language Teaching
![](articletype/KJV.jpg)
L2 Idioms Learning through Cooperative Teaching Techniques 1395/10/18 09:33:32
نویسندگان : Abbas Ali Zareiزبان : انگلیسی سال انتشار : 2015 محل پذیرش : English Language Teaching
![](articletype/JO.jpg)
The Relationship between Multiple Intelligences and Listening Self-Efficacy among Iranian EFL Learners 1395/05/20 01:19:32
نویسندگان : Mohammad Davoudi Milad Chavoshزبان : انگلیسی سال انتشار : 2016 محل پذیرش : English Language Teaching
![](articletype/KJV.jpg)
Systematic Review of Research on Questioning as a High-level Cognitive Strategy 1395/05/15 09:43:50
نویسندگان : Mohammad Davoudi Narges Amel Sadeghiزبان : انگلیسی سال انتشار : 2015 محل پذیرش : English Language Teaching
![](articletype/ffrf.jpg)
The role of language proficiency in self-related personality traits 1394/07/21 13:33:06
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Nasrin Zareiزبان : انگلیسی سال انتشار : 2015 محل پذیرش : i-manager’s Journal on English Language Teaching
![](articletype/JO.jpg)
Critical Perspectives on Contrastive Rhetoric: A Report from Iranian Context 1394/02/01 10:38:08
نویسندگان : مرضیه رفیعی دکتر حسین وحید دستجردی دکتر منصور توکلیزبان : انگلیسی سال انتشار : 2013 محل پذیرش : Journal of English Language Teaching and Learning
![](articletype/ffrf.jpg)
Iranian Postgraduate Students’ English Proficiency Problems at Malaysian Universities 1394/01/27 20:06:01
نویسندگان : Gholamreza Zareian Hojat Jodaeiزبان : انگلیسی سال انتشار : 2015 محل پذیرش : International Journal of Research on English Language Teaching Studies,
![](articletype/ffrf.jpg)
Contextualizing situational factors of motivation in an Iranian medical ESP setting 1393/12/05 11:55:29
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Rajab Esfandiariزبان : انگلیسی سال انتشار : 2014 محل پذیرش : (English Language Teaching (ELT
![](articletype/ffrf.jpg)
The relationship between Iranian EFL learners' beliefs about language and language learning strategy use 1393/12/02 09:39:18
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Hanieh Rahmaniزبان : انگلیسی سال انتشار : 2015 محل پذیرش : i-manager's Journal on English Language Teaching
![](articletype/ffrf.jpg)
Language Learning Strategy (LLS) Use Across Proficiency Levels 1393/11/26 10:15:55
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Nooshin Baharestaniزبان : انگلیسی سال انتشار : 2014 محل پذیرش : i-manager’s Journal on English Language Teaching
![](articletype/ffrf.jpg)
THE EFFECTS OF TECHNIQUES OF VOCABULARY PORTFOLIO ON L2 VOCABULARY LEARNING 1393/11/26 09:29:03
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Fatemeh Nasiri Bafaniزبان : انگلیسی سال انتشار : 2014 محل پذیرش : i-manager’s Journal on English Language Teaching
![](articletype/ffrf.jpg)
The effects of semantic mapping, thematic clustering, and notebook keeping on L2 vocabulary recognition and production 1393/11/23 13:04:50
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Saba Adamiزبان : انگلیسی سال انتشار : 2013 محل پذیرش : i-manager's Journal on English Language Teaching
دسته بندی مقالات
- 9102 پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با 4>IF>
- 3342 پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI, با IF=0
- 4101 پذیرفته شده در مجلات علمی و پژوهشی
- 5689 پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- 1095 پذیرفته شده در مجلات علمی ترویجی
- 13589 مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- 1308 چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- 1185 سایر
- 36 پذیرفته شده در مجلات نمایه شده در PUBMED
- 88 پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با IF≥4