چکیده :

نقشه هاي استراتژيک چارچوبي جهت تشريح و اجراي استراتژي براي مديران در عصر دانش است که نحويه تبديل ابتکارات و منابع سازمان را به دستاوردهاي مشهود مالي و مشتري مدار بیان می کند. در این پژوهش تلاش شد تا به استناد مدل مبتنی بر نقشه استراتژیک سازمانهای دولتی و انتفاعی کاپلان و نورتون(2004)، نقشه استراتژیک شرکت گاز استان کردستان با استفاده از تکنیک دلفی به كمك كارشناسان و خبرگان دانشگاهي طراحي و با استفاده از شاخص های سیستم ارزیابی عملکرد متوازن به شیوه توصیفی پيمايشي مورد ارزیابی قرار گیرد. جامعه آماري پژوهش كليه كاركنان شركت گاز استان كردستان بوده و حجم نمونه274 نفر برآورد گردید که به صورت طبقه اي تصادفي متناسب با حجم جامعه تخصيص داده شد. نتایج نشان داد در چارچوب نقشه طراحی شده، هر چهار فرضیه مبتنی بر چهار منظر کارت امتیازی متوازن تایید شد. در بررسي ميزان همسويي با استراتژي ها، دو سطح تخصصي بهره برداري و فنی مهندسي کاملاً همسو بودند اما حوزه مالي و پشتيباني در برخي موارد عدم همسويي را نشان داد و منظر فرآيند هاي داخلي تنها منظري بود كه مورد تاييد كل سطوح فعاليتي شركت قرار داشت.

کلید واژگان :

كارت امتيازی متوازن ؛نقشه استراتژیک ؛ ارتباطات استراتژیک ؛ شركت گاز استان كردستان



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک