چکیده :

هدف از پژوهش توصيفي- همبستگي حاضر، بررسي عوامل مؤثر بر تصميم به استفاده از فناوري اطلاعات در بين هنرآموزان هنرستان‌هاي کشاورزي استان کردستان با استفاده از تئوري رفتار برنامه‌ريزي شده است. ابزار گردآوري داده‌ها پرسشنامه‌ي محقق ساخته‌اي بود که روايي ابزار با استفاده از پانل متخصصان تعيين شد و پايايي آن به وسيله‌ي آزمون کرونباخ آلفا مورد آزمون قرار گرفت که ضرايب آلفاي محاسبه شده براي کليه ي بخش‌ها بالاتر از 7/0 گزارش گرديد. جامعة آماري اين مطالعه را 71 نفر از هنرآموزان هنرستان‌هاي کشاورزي در استان کردستان تشكيل داده‌اندکه از روش سرشماري استفاده شد. نتايج حاصل از تحليل رگرسيوني نشان داد که متغيرهاي خودکارآمدي، هنجارهاي ذهني و نگرش به استفاده از فناوري اطلاعات، اثر مثبت ومعني‌داري بر تصميم به استفاده از فناوري اطلاعات داشتند و اين سه متغير مجموعا 58/0 درصد از تغييرات متغير تصميم به استفاده از فناوري اطلاعات را تبيين نمودند. يافته‌هاي اين مطالعه، مي‌تواند دستاوردهايي براي برنامه‌ريزان آموزش متوسطه‌ي کشاورزي در استان کردستان داشته باشد، به‌اين صورت‌که نگرش، هنجار ذهني و خودکارآمدي هنرآموزان کشاورزي در استفاده‌ي مؤثر، از فناوري اطلاعات تقويت گردد.

کلید واژگان :

فناوري اطلاعات، تئوري رفتار برنامه‌ريزي شده، هنرستان کشاورزي، مدل TPB، استان کردستان



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک