قرآن کریم، روایات معصومین (ع) و حکیمان مسلمان، با طرح نقشۀ راهِ دانشپژوهی -از تقلید تا تحقیق-، علو همت، پویایی، اشتیاق به فراگیری، پاسداشت حرمت استاد، تفقه وتدبر، زمانشناسی ونوگرایی، خلاقیت وابتکار و...، را از مهمترین محرکهای رسیدن دانشپژوه به افتخارات علمی میدانند و از این طریق او را از جمود وخمودگی، دون همتی، قناعت در کسب معرفت، حیا از پرسشگری، هراس از اظهارنظر علمی، همیشه شاگرد و مقلد ماندن و...، باز میدارند. واضح است که تحقق کامل این نقشه و عبور از مرحلۀ تقلید و رسیدن به مرحلۀ جویای علم بودن و نشستن بر اریکۀ تحقیق وتولید علم کردن، علاوه بر سعی و اهتمام خود دانشپژوه، همت و تدبیر مشفقانۀ خانواده و جامعه- به ویژه استادان فرزانه و مسئولان مربوط- را نیز میطلبد. کلیدواژگان
کلید واژگان :دانشپژوه؛ تقلید؛ تحقیق؛ نقشۀ راه؛ قرآن کریم؛ سنت معصومین (ع)
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک