چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين هوش هيجاني و يادگيري سازماني ادارات آموزش و پرورش بود. تحقيق به شيوه توصيفي - همبستگي انجام شد.. جامعه آماري پژوهش كليه كاركنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان هاي مغان (3 اداره با170كارمند) بودند. حجم نمونه آماري مطابق جدول مورگان 118نفر برآورد و به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. براي گردآوري داده ها از دو پرسشنامه به ترتيب پرسشنامه هوش هيجاني سيبريا شرينگ با ضريب پايايي 76/0 وپرسشنامه يادگيري سازماني محقق ساخته با ضريب پايايي 89/0 استفاده شده است. داده هاي گردآوري شده با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون چندگانه به روش گام به گام تجزيه وتحليل شدند. نتايج نشان داد كه بين هوش هيجاني و مولفه هاي آن با يادگيري سازماني كاركنان ادارات آموزش و پرورش رابطه مثبت وجود دارد. نتايج حاصله از تحليل رگرسيون چندگانه نيز نشان داد كه از ميان 4 مولفه هوش هيجاني، تنها مولفه «مديريت رابطه» پيش بيني كننده مناسبي براي يادگيري سازماني كاركنان به شمار مي رود.

کلید واژگان :

هوش هيجاني، يادگيري سازماني، كاركنان، آموزش و پرورش، مغان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک