چکیده :

هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تسهیم دانش بر فرایند یادگیری سازمانی است. این پژوهش از نظر نحوة گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی و از نظر مقاصد پژوهش، کاربردی است. جامعة آماری این پژوهش کارکنان فرماندهی انتظامی استان مازندران که 214 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها، پرسش‌نامه‌های استاندارد تسهیم دانش چانگ و همکاران (2013) و پرسش‌نامه استاندارد یادگیری سازمانی نیف (2001) به‌کار گرفته شد و روایی پرسش‌نامه‌ها به‌وسیله اساتید محترم مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ به ترتیب 78/0 و 90/0 به‌دست آمد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با نرم‌افزارهای SPSS24 انجام گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که اثر مثبت و معنادار تسهیم دانش بر یادگیری سازمانی وجود دارد. هم‌چنین ابعاد تسهیم دانش (تسهیم دانش فردی ، تسهیم فرصت یادگیری، تشویق انگیزه یادگیری) اثر مثبت و معنادار بر یادگیری سازمانی دارند . با توجه به آزمون فریدمن نیز به ترتیب بیش‌ترین میانگین اختصاص به تسهیم دانش فردی و سپس تسهیم فرصت یادگیری و در نهایت تشویق انگیزه یادگیری قرار دارد.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی تسهیم دانش کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی مازندران



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک