چکیده :

تحقیق حاضر با هدف ارزیابی نقش تبلیغات رسانهاي بر ارزش ویژه برند، در صنعت پوشاك ورزشی کشور صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاري است. جامعه آماري این پژوهش را دانشجویان و فارغالتحصیلان تربیت بدنی کل کشور تشکیل دادند که 805 نفر آنها بر اساس روش نمونهگیري تصادفی با استفاده از پرسشنامه حضوري و اینترنتی از کل کشور جمعآوري گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاري و با استفاده از نرم افزار لیزرل 8,80 انجام شده است. نتایج تحلیل معادلات ساختاري بر روي مدل پیشنهادي پژوهش نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار است. یافتهها نشان داد، تبلیغات رسانه اي تاثیر مثبت و معناداري بر روي ارزش ویژه برند میگذارد و این اثرگذاري به صورت غیر مستقیم و از طریق تقویت آگاهی و تداعی برند و ایجاد رضایت در مشتري میگردد. اما تاثیر معناداري بر کیفیت ادراك شده مشاهده نگردید. به تولیدکنندگان داخلی توصیه می شود از صرف هزینههاي گزاف در تبلیغات نهراسند و سعی کنند با تبلیغاتی جذاب و به یاد ماندنی که اثر طولانی در ذهن مشتریان دارد خرید برندهاي ورزشی ایرانی را براي مردم به صورت نوعی عادت درآورند؛ که کاهش تقاضا و ورود بی رویه برندهاي خارجی به داخل کشور را به همراه دارد.

کلید واژگان :

برند، ارزش ویژه برند، تبلیغات رسانهاي، پوشاك ورزشی، دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک