چکیده :

اگرچه همکاری (همکاری و رقابت همزمان) می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت بگذارد ، اما مشخص نیست که چگونه اجرای این استراتژی های بازاریابی بین دو کسب وکار در شرایط اضطراری در مقیاس بزرگ انجام می شود. بنابراین ، این مقاله با بهره مندی از نظریه مبتنی بر منابع و دیدگاه رابطه ای ، نحوه استفاده سازمانها از استراتژی های بازاریابی برای کنار آمدن با بیماری همه گیر ویروس کرونا ویروس (COVID-19) را بررسی می کند. مثالهای اصلی شامل فروشگاهای آنلاین ، سازمانهای دارویی که برای تولید واکسن با هم همکاری می کنند ، غولهای فناوری که برای سود بیشتر همکاری می کنند و موسسات خیریه که برای ایجاد یک هدف مشترک اتحاد ایجاد می کنند. این مقاله با برجسته کردن ناهمگنی استراتژی های همکاری که شرکت ها می توانند در یک بحران جهانی با آن روبرو شوند ، ادبیات موجود را تقویت می کند. فعالان صنعت باید خطرات و مزایای فعالیت های همکاری را متعادل کنند. همچنین ، آنها باید تصمیم بگیرند که آیا پس از پایان همه گیری ، به همکاری با رقبای خود ادامه دهند یا فعالیت خود را بر اساس مدلهای تجاری فردی ادامه دهند. این مقاله با برخی از رهنمودهای تحقیقاتی آینده به پایان می رسد.

کلید واژگان :

بازاریابی بین دو کسب وکار ، استراتژی های بازاریابی ، COVID 19



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک