چکیده :

استفاده از فناوري¬هاي متفاوت براي آموزش بهتر و سريع¬تر بايد سرلوحه كار مسئولان آموزشي قرار گيرد تا بتوان در حداقل زمان ممكن افراد بيشتري را از محتويات آموزشي ايجاد شده بهره¬مند ساخت .امكانات رايانه¬اي و اينترنتي روش¬هاي متعدد آموزشي را براي آموزش همگاني و به ويژه يادگيري الكترونيكي فراهم آورده است. بنابراين سياست¬هاي آموزشي بايد بر مبناي آموزش يادگيرندگان و استفاده بهينه عموم مردم از اين امكانات، قرار گيرد تا در دنياي متحول داخلي از اطلاعات و يافته¬هاي بشري براي کسب پيشرفت¬هاي بيشتر استفاده شود. از طرفی نیازهای روزافزون کودکان استثنایی به آموزش، عدم دسترسی عده-ای از آن¬ها به مراکز آموزشی، کمبود امکانات اقتصادی و آموزش¬گران مجرب، و هزینه¬های زیادی که صرف آموزش می¬شود، متخصصان را بر آن داشت تا با کمک فن¬آوری اطلاعات، روش¬های جدیدی برای آموزش ابداع نمایند. در اين مقاله درصددیم که به بررسي ويژگي¬هاي اساسي يك نرم¬افزار ساخت محتواي آموزشي درس فارسي براي كودكان استثنايي بپردازيم و لذا حروف الفبای فارسی را با روش¬های مختلف به این کودکان ویژه آموزش دهیم که به نوعی استفاده از روش¬های چندحسی یعنی حواس پنج¬گانه انسان خواهد بود و این امر منجر به سهولت در آموزش به این دانش اموزان می¬گردد. از آنجایی که 75% یادگیری از طریق حس بینایی و 13% از طریق حس شنوایی کسب می¬شود، در حقیقت در آموزش حروف الفباي فارسي به صورت مجازی، 88% امکان یادگیری به کودک وجود دارد، که اگر برای سهولت در شیوه کار آموزگاران، از این نرم¬افزار در کلاس¬های حضوری نیز استفاده گردد، می¬توان حس لامسه که 6% یادگیری را در بر می¬گیرد را در نظر گرفت که مجموعاً 94% یادگیری را شامل می¬شود.

کلید واژگان :

یادگیری الکترونیکی؛ محتوای الکترونیکی؛ کودکان استثنائی؛ آموزش الفبای فارسی



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک