چکیده :

علماء و دانشمندان مطالعات مديريت و سازمان ، هر يك بشكلي از اهميت هماهنگي در فرآيندهاي سازماني سخن رانده اند . اولين بار فايول فرانسوي ، آنرا بعنوان يكي از عناصر(وظايف) پنجگانه مديريت دانسته ، و مينتزبرگ نيز آنرا بعنوان يكي از دو اقدام اساسي و مهم سازماندهي معرفي كرده است . ضرورت وجودي و توجه به موضوع هماهنگي ، در اثر وابستگيها و روابط موجود بين بخشــهاي مختلف يك سازمان با هم ويا بين سازمانهاي مختلف با يكديگر است . در مقاله حاضر ، با در نظر داشتن ديدگاهها و نظريات علماء و دانشمندان در مورد هماهنگي بين سازماني و جوانب آن ، به طراحي و توسعه مدل هماهنگ كننده سازمانهاي متولي ترانزيت در ايران ، و ارزيابي اجراي آن در دنياي واقعي با استفاده از فنون آماري و رياضي رگرسيون ، همبستگي و برنامه ريزي آرماني اقدام شده است . مدل مذكور شامل يك كميته(شورا) اصلي و هشت كميته(شورا) فرعي هماهنگ كننده سازمانهاي متولي ترانزيت در ايران مي باشد .

کلید واژگان :

هماهنگي ـ هماهنگي بين سازماني ـ وابستگي ـ روابط بين سازماني



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک