چکیده :

توانمندسازی مغهومی است گه به منظور بهبود روش استفاده سازمان از افراد خود به کار می رود. این ایده ای است ‏که ریشه در نظر یه ها و راهبردهای قدیمی تر سازمان دارد. رهبری تحول آفرین در بروز این توانمد سازی نقش بسزا، و غیر قابل انکاری را دارد. در واقع رهبری تحول آفرین را روشی می دادند که رهبران توسط آ ن کارکنان را ترغیب به عملکردی بیش از انتظارات می کنند. هدف اصلی این پژوهش، برر سی رابطه میان رهبری تحول آفرین و توانمندسازی روانشناختی در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر می باشد. جامعه آماری این تحتیق، لا ۶ ‏نفر از کارگنان اداره آموزمژ و پروم مژ شهرت ک بابلمر می باشند که ۵۶ ‏نفر به عنوان نمونه انغاب، م با جمع آوری داده ها با اسفاده از پرسسناما، به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است. یافه ها ناذ می دهد گه میاذ رهبری تحول آفرین و ابعاد آن با توانمک سازی روانسزخی ارتاط معنی داری وجود دارد، از یاک مولفه های رهبری تحول آفرین، ملاحه ت فردی بهرین پیگوی توانمندسازی وانناخق بوده، ولی ترغیب ذهنی بر توانمندسازی م وانناخی تایر معنی داری نداشته است. با توجه به نتایج باید گفت گه رهبری نقش مهمی را در توانمندسازی کارکنان با ایجاد محیطی و شرایط مناسب توانمندساز دارند.

کلید واژگان :

رهبری تحول آفرین، توانمندی روانشناختی کارکنان، شهرستان بابلسر، آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک